Els assistents virtuals de veu han vingut per a quedar-se

Fins fa un any noms com Siri, Cortana o Alexa no eren molt coneguts per la societat espanyola. Avui dia, els nostres majors saben qui és Siri. Els assistents virtuals de veu han incrementat el seu ús. De fet, al voltant del 35% de les cerques que els espanyols fan en Internet es realitzen sense escriure ni fins i tot mirar una pantalla, d’acord amb l’Informe Digital Espanya 2021.

Segons aquest informe, realitzat per We Are Social, els espanyols poc inclinats a utilitzar les xarxes socials són cada i en 2020 es van sumar 8,1 milions d’usuaris actius a Espanya. Amb aquest increment, ja un 80% de la població total està en xarxes socials.

Els vídeos en línia, les plataformes de música en streaming i el format podcast s’han afermat com els imprescindibles en la rutina diària dels usuaris, creant noves maneres de connectar clients i marques.

Quant a la popularitat de les xarxes socials a Espanya, segons aquest mateix informe:

  • Youtube continua liderant el llistat amb més de 37 milions d’usuaris potencials (89.3%).
  • Li segueixen Facebook (79.2%), Instagram (69%) i Twitter (52.6%).

No obstant això, és destacable que la xarxa social que ha mostrat major creixement en abast durant l’últim any no és cap de les anteriors: és Pinterest amb gairebé un milió de nous usuaris.

  • Google Chrome és el navegador preferit pels espanyols (71,9%) seguit per Safari, el navegador d’Apple, que només compta amb un 14,3% d’usuaris.
  • Gairebé la meitat dels espanyols navega per internet a través de consoles de videojocs (48,8%), encara que gairebé el total de la població nacional el fa a través d’un telèfon intel·ligent (97,8%).
  • Per a més de la meitat dels espanyols (65,1%) la seva major preocupació en línia és no saber reconèixer les fake news.
  • Els homes espanyols se senten més còmodes realitzant transaccions bancàries en línia que les dones. (68,8% vs. 61,2%).

Per a conèixer l’informe complet, feu clic en aquest enllaç.

Descubre más