S’ha presentat MeatXperience la cita especialitzada orientada a les necessitats de les empreses i professionals del comerç minorista carni i elaboradors artesans de productes carnis: carnisseries, xarcuteries i polleries. La fira està organitzada per Impacta Group.

La fira, que debuta a la Farga de l’Hospitalet el 27 i 28 d’octubre del 2024, es configura també com un aparador d’exhibició per a les tendències i innovacions del sector, així com un espai per a la formació aprenentatge gràcies a un programa complet activitats participatives.

El format de la fira MeatXperience propiciarà oportunitats per a l’intercanvi comercial i aportarà una autèntica experiència dinnovació amb valor afegit per al sector. Al llarg de les dues jornades, la trobada girarà al voltant de diferents temes d’interès com ara concursos i exhibicions, ponències sobre carn i salut o el futur del sector, la tecnologia, la digitalització i la degustació al punt de venda.

A MeatXperience es descobriran les darreres tendències en talls, eines i condiments, s’aprendrà dels experts amb demostracions en viu i, a més, s’obtindran consells pràctics a través de les conferències amb professionals que han destacat al learning by doing i han trobat formes de destacar i posicionar-se al negoci. En són exemple les ponències dedicades a identificar casos d’èxit en el comerç digital de productes frescos amb una visió més àmplia sobre els serveis de conveniència per als clients. A més, MeatXperience contempla accions paral·leles abans i després de la fira amb jornades tècniques a tot el territori sobre temes d’interès sectorial.

5.000 m2 amb sales polivalents

MeatXperience compta amb el suport dels gremis de la Federació Catalana de Carnissers i Xarcuters-Cansaladers, que integra professionals de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, englobats sota la marca Carnissers Xarcuters Catalunya.

L´espai d´exhibició ocuparà més de 5.000m2, més un gran auditori per als actes de gran format i comptarà amb sales polivalents per a la celebració de les diferents ponències. La Farga és un recinte molt ben comunicat amb la xarxa de transport públic i disposa de pàrquing per a transport privat.

La cita «és una gran oportunitat perquè els professionals de la carn puguin identificar les millors solucions a les seves necessitats a través de nous formats participatius que converteixen aquesta cita en tota una experiència», explica Oriol Tarrats, de la Federació Catalana de Carnissers i Xarcuters -Cansaladers, el membre al capdavant del Comitè Organitzador.

«Es parlarà sobre rendibilitat i relleu generacional, dos dels principals reptes del sector davant la incorporació de perfils de la Generació Z i els nous hàbits de compra a través de l’online. Necessitem atraure noves generacions, amb formació adaptada a les necessitats reals del mercat», explica Tarrats. «Com vendre més i convèncer un públic jove influït per les xarxes socials serà una de les temàtiques transversals durant la fira».

La comercialització de la fira s’ha iniciat el juliol del 2023. Podeu entrar a la web www.meatxperience.com.