Nomenada persona de l’any 2023 per a la revista Time, la seva figura va més enllà de la seva música. I les seves cançons no són simples lletres, sinó tot un himne per a les seves seguidores. Sí… nosaltres també parlem de Taylor Swift.
Però no ho farem des del punt de vista musical. Això ho deixem per als experts. Ho farem des del punt de vista de comunicació. Què fa d’aquesta cantant tot un fenomen de masses?
Emoció, inspiració, marca personal, singularitat, empatia i familiaritat… és capaç Taylor Swift de provocar un canvi mundial? Doncs caldria, la veritat, vist el que s’ha vist.
Què fa diferent aquesta artista:
- Els seus fans són devots/des: han crescut amb ella.
- S’ha sabut adaptar als canvis.
- Interactua amb els fans. Cela provoca moltíssim engagement.
- Taylor Swift és un producte envoltat d’un gran equip que greix la màquina a consciència.
- Fa més de 15 anys que construeix marca i ara, qualsevol canvi, és fàcil fer-ho a través dels seus 300 milions de seguidors en xarxes.
Un fet insòlit d’aquesta artista és que, malgrat la seva popularitat i les seves aclaparadores dades en plataformes de streaming (a Spotify acumula més de 113 milions d’oients mensuals), els seus temes no són coneguts pel públic general més enllà dels seus seguidors lleials, coneguts com swifties, a excepció de temes com Shake It Off o Cruel Summer, els més sonats en les cadenes de ràdio.