IA, storytelling, sites només per a mòbils, realitat virtual… tendències en comunicació per a 2024 (1)

2024 és l’any de l’eclosió de la Intel·ligència Artificial i la seva incorporació a la comunicació habitual de les empreses. Però la comunicació tindrà altres imputs durant el 2024 que anirem relatant en aquest article. Comencem!

Intel·ligència artificial

La Intel·ligència Artificial va arribar per quedar-se, i una bona prova és que la seva constant evolució i creixement ha fet que la majoria de professionals en relacions públiques la utilitzin en el seu dia a dia per millorar la comunicació amb el client. Això és degut principalment al fet que el seu aprenentatge automàtic permet a les empreses personalitzar els missatges, cosa que construeix i millora la relació amb els consumidors.

La IA fa molt més senzilla obtenir informació referent a les seves preocupacions i necessitats, cosa que permet a les empreses avançar-se a les tendències del mercat i tenir cert avantatge sobre la competència.

Storytelling

Es tracta de transmetre l’experiència de marca amb l’objectiu de connectar emocionalment amb el consumidor.

Els professionals en RRPP han de desenvolupar habilitats narratives digitals per poder destacar sobre la competència, cosa que implica la utilització de vídeos, fotografies i altres mitjans audiovisuals capaços de connectar amb el públic i fer-los arribar un missatge de forma atractiva i efectiva.

Transparència per respondre a les xarxes socials

Les xarxes socials es converteixen en un canal comunicatiu bidireccional. D’aquesta manera, es construeix una marca molt més humana i propera al client.

El client ha de sentir que la marca es compromet i es preocupa pel que passa més enllà daconseguir la venda.

Sites entendibles només per a mòbils

Els dispositius mòbils han esdevingut una eina imprescindible tant a nivell personal com professional. I a través d’ells accedim a la web i les xarxes socials. El 2024 és imprescindible dissenyar pàgines web i crear contingut pensant, en primer lloc, com es veurà en un dispositiu mòbil.

Realitat virtual

Es tracta d’un tipus de tecnologia que permet a l’audiència de viure una experiència que està en un altre nivell. A més, es tracta d’un format molt cridaner i atractiu per al públic. Un exemple el tenim en diferents exposicions: Tutakamon o Pompeia el darrer gladiador. Experiències immersives que atrauen el públic familiar i que dóna un valor afegit a la marca.

Màrqueting d’influencers

És una estratègia que val de personalitats conegudes o influencers amb molts seguidors a xarxes socials per posicionar la nostra marca. Aquesta opció continuarà amb el seu ascens a les xarxes socials, però cada cop més amb una imatge d’autenticitat.

En aquest sentit, el retorn de la inversió i com quantificar-la serà molt important durant el 2024 per treballar el màrqueting d’influencers.