La intel·ligència artificial o la ‘robotització’ dels mitjans de comunicació

L’automatització  fa un pas més en el periodisme. Reuters ha creat Lynx Insights, una eina basada en intel·ligència artificial que analitza informes, suggereix notícies, avisa d’anomalies o patrons en la informació (per exemple, en el preu de les accions) i, fins i tot, és capaç d’escriure algunes frases. La programàtica, la intel·ligència artificial i l’automatització ja són una realitat a les redaccions. Temps enrere, un estudi de Tow Center afirmava que “en el futur, el periodisme humà i l’automatitzat s’integraran estretament i formaran un matrimoni home-màquina”.


Precisament, allò que l’agència de notícies pretén aconseguir és una unió entre les habilitats de les màquines per desxifrar dades, i el judici i el criteri humans, creant així una combinació perfecta.
Però, però, però… En un informe publicat el 2014 per la companyia CareerCast se situava el periodisme com la segona pitjor ocupació a què es pot aspirar perquè, entre altres motius, les perspectives d?ocupació per als periodistes es reduiran un 13% en només vuit anys.


Avui ja tenim històries publicades que no han comptat amb cap intervenció humana. El periodista-robot té alguns avantatges innegables (mireu la fake new). No oblida mai els fets, investiga ràpidament i no demana mai un dia lliure. Aconsegueix escriure una història en pocs segons i si el programa ha estat escrit correctament, el robot no serà ni tan sols partidari de res o ningú, serà totalment objectiu.

Descubre más