Com crear suports de comunicació per a diferents tipus de públics


Un pla de comunicació l’entenem com una entitat viva. S’adapta a les necessitats de cada client. Potser comencem amb uns suports, i durant el desenvolupament de la comunicació, aquests suports canvien.

Per a Impacta Group, la comunicació externa de qualsevol empresa, gran o petita, o institució, ha de contemplar el consumidor final, directament o a través dels periodistes, i també a proveïdors, accionistes, i als poders públics i administracions locals i regionals, a organitzacions internacionals. La publicitat ha deixat de ser l’única eina vàlida per a introduir un missatge en el mercat. S’obre una nova etapa més imaginativa: la comunicació total però segmentada.

Sembla contradictori, però no ho és. Si volem arribar al màxim número de públic objectiu (comunicació total), ho farem a través del suport més adequat (segmentat). És a dir, posem l’exemple de la Generalitat de Catalunya. Si volem que els joves de menys de 18 anys se sumin al carro de la vacunació, anem on estiguin: en aquest cas la Generalitat va realitzar una sèrie de missatges a través de l’app Tinder.

Tinder i Tiktok
Segons el Govern català, durant el mes de gener de 2022, les persones d’entre 20 i 40 anys eren les que tenien una cobertura vacunal més baixa. Per això, el va anunciar de Tinder va conduir als usuaris a la web per a demanar cita (vacunacovidsalut.cat). “Si encara no ens hem vist, demana’m una cita”.

Per tant, Tinder és un suport totalment vàlid si aconseguim els nostres objectius. Un altre exemple clar, el trobem en la institució dels Mossos d’Esquadra. Per a guanyar interès en el cos, la policia autonòmica va obrir el seu compte en Tiktok, un compte que està funcionant molt bé.

  • La comunicació posa a la nostra disposició suportis i estratègies per a les necessitats dels nostres clients:
  • Màrqueting directe
  • Product placement
  • Màrqueting relacional
  • Relacions públiques
  • Patrocini
  • Fires
  • Digital

A través d’un únic suport o amb un mix de totes, les agències professionals creem el millor suport adhoc amb el qual fer ‘diana’ en el nostre públic objectiu.

La comunicació s’ha convertit en una eina estratègica dins de tota empresa amb l’objectiu d’impacta al mercat. Però no vol dir que amb la comunicació anem a aconseguir l’èxit de la nit al dia. Existeixen molts factors que caldrà determinar. Però la comunicació serà una de les potes de l’èxit.

Descubre más