El briefing. L'eina que connecta l'agència amb el client

Tens un negoci i vas a contractar una agència? Aleshores, has de conèixer quina informació has de proporcionar abans de començar a treballar. Per a qualsevol element de comunicació o campanya que el client vulgui començar amb nosaltres, el briefing (que ens ho ha d’aportar el departament de comunicació del client), hi ha d’incorporar:

  1. Qui som: a què es dedica la teva empresa, quin és el seu posicionament al mercat, quins han estat els teus últims èxits, quin és el to de les comunicacions. Un breu resum executiu valdrà.
  2. Descripció del projecte: quin producte es vol destacar amb aquesta acció.
  3. Missatges clau: han de ser directes i concisos.
  4. Objectius: defineix un objectiu principal i dos o tres secundaris. És important que comuniquis cap a on et vols dirigir.
  5. Públic objectiu: a quin client ideal vols atraure? Com més dades proporcionis, millor serà la segmentació i personalització de la proposta que t’enviïn.
  6. Durada de la campanya: cal que l’agència conegui els terminis amb què el client compta perquè pugui adequar-s’hi.
  7. Necessitats concretes: aquest punt és imprescindible si vols que es faci servir, per exemple, un eslògan en concret.

I l’ideal és que aportin el pressupost… Però seria demanar massa.

Per tant, és un document de consulta útil per a totes les parts involucrades: el client sabrà el que va sol·licitar, el que rebrà i el que ha de pagar; mentre que l’empresa sap què ha de lliurar, quines són les seves tasques, amb quant de temps compta per complir les tasques i quant cobrarà per això.

Descubre más