El dossier de premsa. El pas previ per contactar amb la premsa

Un dossier de premsa és un document amb informació sobre la vostra empresa o institució, així com els productes i serveis que ofereix o les activitats que realitza. La seva funció és presentar una empresa o institució als mitjans i facilitar totes les dades i recursos necessaris per preparar notícies, reportatges, entrevistes i altres continguts.  Així, el dossier de premsa ha d’estar contemplat com una eina més en l’estratègia de comunicació per donar visibilitat i notorietat a la teva empresa.

Què ha d’incloure un dossier de premsa

  • Ha d’estar redactat a to periodístic
  • Ha de explicar de manera clara i concisa la història, serveis o productes, filosofia i tots aquells aspectes que siguin rellevants per conèixer l’empresa.
  • L’ideal és no superar un màxim de 10 pàgines.
  • Es recomana incloure les xifres principals i més importants de l’empresa.
  • Afegir imatges i elements visuals farà que sigui més fàcil de llegir.
  • Ha d’incloure el contacte de l’equip de comunicació perquè els periodistes sàpiguen a qui acudir.

Per què ens pot ajudar

  • Enviar una nota de premsa: adjunta el dossier de premsa al comunicat que enviaràs als mitjans per ampliar la informació sobre l’empresa.
  • Rodes de premsa: és habitual que en els esdeveniments amb periodistes es lliuri un dossier per als mitjans amb les principals dades de l’empresa o institució.
  • Fires i esdeveniments: un dossier de premsa també és útil si un periodista visita l’estand de la teva empresa en una fira o esdeveniment i desitja saber més sobre el que fas.
  • Entrevistes i reportatges: si un mitjà està interessat a fer una entrevista o reportatge sobre la teva empresa, el dossier de premsa us servirà per documentar-se.
  • Sala de premsa:  pots oferir la descàrrega del dossier a la secció de mitjans de la teva pàgina web per tal d’aprofitar possibles oportunitats editorials.
CONTACTA’ NOS PER AJUDAR-TE

Descubre más