Ningú sap molt bé d’on va sorgir la tradició de celebrar aquesta data amb cervesa, tenint en compte que cau just a la meitat de la Quaresma, un període que per tradició cristiana es caracteritza pel dejuni i l’abstinència. Segons dades oficials, a tot el món es consumeixen diàriament 5,5 milions de pintes de Guinness. El 17 de març, el Dia de Sant Patrici, la quantitat augmenta fins als 13 milions.
El Dia de Sant Patrici —o simplement Sant Patrici— (en irlandès: Lá Fhéile Pádraig) és una festivitat d’origen cristià que se celebra anualment el 17 de març per a commemorar la mort de Sant Patrici d’Irlanda.
Guinness s’ha convertit en la marca oficial de cervesa del dia de Sant Patrici. Cada any, les seves campanyes publicitàries conviden a tothom a celebrar aquest dia tan especial per als irlandesos.
Cervesa Guinness: des d’Irlanda cap al món
Guinness s’ha convertit en una de les marques més famoses de cervesa.El seu origen data de l’any 1750, quan Arthur Guinness va obrir una cerveseria a Dublín. Guinness es va expandir d’Irlanda al món, arribant en 1909 als Estats Units. I a partir d’aquí, va iniciar una campanya de màrqueting global per a promocionar la cervesa, la seva cervesa, i el dia de Sant Patrici.
Al llarg dels anys, la marca ha dut a terme estratègies molt diferents i, cadascuna d’elles, s’adapta al país on es llança.
L’agència Sloan analitza les diferents estratègies de Guinness:
2019 L’estratègia #GuinnessGetTogether
En 2019, Guinness va llançar una de les campanyes publicitàries més interessants de la mà d’un concurs i amb la col·laboració de Turisme d’Irlanda.
Aquest concurs consistia a compartir una foto gaudint amb els teus amics del Dia de Sant Patrici en les xarxes socials amb les etiquetes #Contest i #GuinnessGetTogether, aconseguint promocionar a través de la gent el que la cervesa i les festivitats pot unir a les persones.
2021: The Best of the Pub
Amb motiu de la pandèmia provocada pel COVID-19 i la impossibilitat de fer una gran celebració, enguany Guinness convida als consumidors a celebrar Sant Patrici des de casa.
Però, com? Oferint a través de YouTube un concert de Niall Horan en un pub irlandès. Guinness et proposa gaudir d’ell amb una bona cervesa i uns aperitius. Sant Patrici també es gaudeix des de casa!
A més d’aquesta estratègia, també, es va llançar una campanya on ha tenyit de verd pubs de diferents parts del món.