Google Analytics 4 és una eina de mesurament que recull les dades de llocs web i aplicacions, amb l’objectiu d’ajudar-nos a entendre com es comporten els usuaris quan naveguen per un lloc web o aplicacions.
Actualment les versions d’Universal Analytics (UA) i Google Analytics 4 poden conviure. No obstant això, a partir del 1 de juliol de 2023 la versió antiga deixarà de registrar dades.
L’informe de la pàgina inicial no varia massa comparat amb el clàssic i respondrà a preguntes com:
- D’on venen els usuaris.
- Quines són les campanyes amb millor comportament.
- Quines fonts atreuen trànsit al teu web.
- Estadístiques que ajudaran a millorar la teva estratègia.
Diferències respecte al clàssic Google Analytics?
La principal característica de (GA4) és que usa esdeveniments i paràmetres en lloc de dades basades en sessions .
Les Pàgines Vistes, en GA4 són esdeveniments page_view, que ncluyen funcions predictives basades en Analytics intelligence, com les estadístiques, que respon alguna de les preguntes més sol·licitades com per exemple: Quants usuaris vaig tenir la setmana passada, Quines són les meves millors pàgines i pantalles per visualitzacions?
La quantitat d’informes es redueix, però ens ofereix la possibilitat de crear informes 100% personalitzats. Google Analytics 4 no és tan intuïtiva com el clàssic. Requereix més experiència en analítica web i més coneixements tècnics.
Sense funció cookies
Atès que les cookies desapareixeran, se li traurà major profit a la intel·ligència artificial, a través de dos imputs o accions:
- ID d’usuari: És possible crear ANEU propis d’usuari per a aquells que iniciïn sessió. Aquestes dades es poden importar i utilitzar per a millorar els informes entre dispositius.
- Google Signals: Serveix per a aprofitar la informació de l’inici de sessió en altres productes de Google com Youtube, Gmail, entre altres. Això és de gran ajuda per a associar les dades recopilades amb un usuari en particular en el nostre lloc.