Tots estem en contacte amb publicitat a través de les xarxes socials. Ens arriben sempre en forma de publicitat, clàssica, o bé a través d’articles d’interès en funció d’una subscripció d’un blog o web, o de newsletters que s’envien amb finalitat informativa. Després de diversos anys en què les xarxes socials han guanyat la batalla als mitjans més tradicionals, sembla que el tradicional es resisteix a desaparèixer.
Les newsletters no tan sols s’envien per a mantenir informats als nostres clients o socis. També per a comunicar-los promocions, presentar-los nous productes, avançar les novetats i amb finalitats de màrqueting.
A Impacta Group, classifiquem la newsletter segons l’objectiu de comunicació.
Tipus de newsletters
INVITACIÓ O CAPTACIÓ
Són newsletters en les quals convidem als usuaris a realitzar alguna acció. O bé intentem que se subscriguin a algun esdeveniment o servei, com un curs, un taller o un sorteig.
PROMOCIÓ
Són les newsletters en els quals anunciem l’existència d’alguna promoció de temps limitat o alguna oferta excepcional.
FIDELITZACIÓ
Newsletters en les quals oferim als nostres usuaris algun benefici encaminat a potenciar la recurrència i la seva fidelització a llarg termini. Per exemple, pre-vendes o primes exclusives per a clients VIP.
NEWSLETTER COMBINADES
És el tipus de newsletter que emprem per a comunicar notícies corporatives i de caràcter informatiu. És el que més s’assembla al butlletí informatiu d’abans.
CAMPANYES ESPECIALS
Són les newsletters que enviem amb motiu de dates destacades, com el Nadal, Sant Valentí, el Dia de la Mare i altres. Poden incloure alguna oferta promocional o recopilar guies de regals.
Per què ens ajuden les newsletters
Avui dia, la tecnologia ens permet tenir dades per a valorar l’efectivitat de les nostres campanyes d’email. Per això, en Idees Editorials apostem per l’email màrqueting, molt més efectiu que altres accions perquè permet el següent:
TÉ UNA GRAN CAPACITAT DE SEGMENTACIÓ
És possible enviar comunicacions molt concretes a públics molt determinats. I fins i tot realitzar comunicacions one-to-*one perfectament personalitzades.
ÉS ECONÒMIC
El cost de crear, maquetar i enviar les newsletters és incomparablement inferior al de realitzar qualsevol campanya de publicitat.
POT SER MOLT MÉS PERSONAL
Es tracta d’una comunicació pràcticament de tu a tu, que l’usuari rep en la seva safata d’entrada. El missatge té un potencial major d’arribar al seu destinatari i de tenir un efecte sobre ell.
PERMET ARRIBAR A PÚBLICS DE QUALITAT
Les llistes de correu solen tenir un interès previ en la marca o en l’empresa que els envia comunicacions. És a dir, presenten una predisposició a escoltar el que se’ls ha de dir.
ELS REGISTRES PERTANYEN A LA MARCA, NO A UN TERCER
En l’email màrqueting, les dades de la comunitat (els fitxers) pertanyen 100% a la marca. Això no succeeix així, per exemple, amb els fans i seguidors de Facebook, Twitter o Instagram.