Les noves tendències de comunicació i màrqueting al 2023

L’any 2023 estarà marcat per l’impuls d’una gran quantitat de noves tecnologies. Així, ho diu Kantar Mitjana. S’espera que en 2023 moltes companyies creïn noves experiències gràcies a la realitat augmentada, creant mons virtuals, desenvolupant infraestructura tecnològica en el metaverso, i amb un 61% dels anunciants que també han declarat la seva intenció d’augmentar la seva despesa en 2023. 

Una altra tendència tecnològica, segons Kantar Mitjana, serà les compres en directe, amb oportunitats de compra i interacció directes ofertes per les retransmissions en viu als dispositius connectats.

Es veu un fort creixement del format product placement. Amazon l’està introduint en sèries i Netflix ha anunciat que l’utilitzarà en el seu servei publicitari.  Als Estats Units, gairebé el 75% de tots els programes de les cadenes tenen alguna forma de product placement.

Però…. en la comunicació digital de les empreses? Quines són les tendències?

Algunes de les quals destaquem a Impacta Group són:

Vídeo màrqueting

Ha estat una de les tendències més fortes de 2022 i continuarà en 2023. El vídeo és clau per a ‘convèncer’ als usuaris perquè adquireixin un producte. Durant el pròxim exercici serà de vital importància en tota estratègia de SEO de cada marca. A més, cal tenir en compte que Google està sumant noves funcionalitats perquè els usuaris puguin trobar la informació en els vídeos.

Els podcasts, objectiu de les marques

Després de la pandèmia, o precisament per la pandèmia, els podcast han tingut un sorgiment important, i cal destacar que les marques poden i han de tenir presència en els ells, sota el seu segell propi o mitjançant col·laboracions.

Intel·ligència Artificial (IA)

Aquesta tecnologia està començant a jugar un paper important en el SEO. Google està utilitzant IA per a ajudar-se a comprendre millor la intenció de l’usuari i brindar resultats més rellevant

Influencers

Els influencers són una part més del nostre dia a dia, només cal veure la quantitat d’usuaris, visualitzacions i poder que tenen. Són clau per a moltes persones que, encara que ara sembla que només tenen efecte entre la gent més jove.

Metaverso

Malgrat els dubtes, la gran aposta de Facebook pot ser una gran oportunitat per a les marques.

Descubre más