Per què tenim pensar en el client a l'hora de fer una bona estratègia de comunicació?

Per a tenir èxit, una empresa ha de prioritzar al client. Busquem satisfer les necessitats del client en crear les millors experiències de marca. Per a això, serà necessari explicar els serveis i característiques que augmenten el valor de la companyia davant els ulls del client. Com el fem? Per poder tenir content al client, cal valorar també als nostres empleats, que són els que tractaran directament al client.

Si aplicquem aquesta estratègia (centrar-nos en el client passant pels nostres empleats), fidelitzarem al client. Diverses empreses han publicat aquestes estratègies. Nosaltres seguirem un mix: la que segueixen altres empreses i les que apliquem nosaltres.

QUINS AVANTATGES PODEM OBTINDRE En CENTRAR-NOS EN EL CLIENT?

1.- Fidelitzar

Aquest és un aspecte que impacta directament en la rendibilitat dels negocis. S’estima que la probabilitat de generar una venda amb un client actual és del 60 al 70%. A més, un augment del 5% en la retenció de clients pot elevar els teus guanys entre un 25 i un 95%.

2.- Màrqueting boca a boca

Els clients que saben que són la prioritat de la teua organització són més proclius a recomanar-la.

3.- Tots els departaments de la teua empresa treballaran amb un únic objectiu

En enfocar als teus equips de treball perquè posen al client primer, aconseguiràs que les teues estructures organitzacionals no siguen rígides, sinó adaptables a les necessitats de la clientela.

4.- Detectar noves oportunitats

En tindre una estructura dinàmica i centrada en el client, trobaràs noves oportunitats de negoci.

COM POSAR AL CLIENT ‘PRIMER’ EN LA NOSTRA ESTRATÈGIA DE COMUNICACIÓ

1.- Necessitem saber quin és el client del nostre ‘client’. 

2.- Conéixer quins serveis estem satisfent.

3.- Tots els nostres departaments han d’estar centrats en l’estratègia.

És impossible tindre una estratègia on el client és el primer si solament l’apliquen els empleats que s’enfronten al consumidor. Tots en la teua empresa han d’adoptar una mentalitat centrada en el client.

4.- Una cosa inevitable és que sempre pot haver-hi una crisi. No pots predir quan arribaran, però sí que pots planificar com superar-les.

5.- Buscar noves maneres de millorar l’experiència del client demostraràs la teua dedicació a la qualitat dels productes i serveis. I això mantindrà lleials als teus clients.

6.- Hem de prioritzar la comunicació del client amb el seu mercat.

Pots usar butlletins, xarxes socials, anuncis impresos o publicitat en YouTube.

Descubre más