Com millorar el posicionament SEO de la nostra web?

El posicionament SEO en Google ha evolucionat de manera vertiginosa. Avui dia són diversos els factors que influeixen en la millora del teu posicionament en les cerques de Google respecte a altres web similars. En aquest article et donarem uns breus consells bàsics sobre quins aspectes de la nostra pàgina web hem de treballar a  fons per a millorar la seva ordre d’aparició en les cerques de Google. Primer hem de saber quins factors essencials influeixen en el posicionament.

Dissenyar i publicar una web és només el primer pas per a donar a conèixer la nostra empresa o treball mitjançant la xarxa. Però cal mantenir viva aquesta web i això és una tasca recomanablement diària, per a això ens centrarem en la creació de contingut propi de qualitat ja sigui com a articles de blog diaris, setmanals o mensuals, o noves entrades (pàgines) mostrant el nostre treball en la pròpia web.

Posicionar el teu web en Google no és fruit de la casualitat. Hi ha milers, per no dir milions de pàgines, que competeixen per aparèixer en els resultats de cerca, però si el teu lloc web no es troba dins de les primeres deu, llavors “no existeix”. Els usuaris, al moment de fer una cerca, volen aconseguir resposta en el menor temps possible.

Les característiques més importants a l’hora de crear i publicar aquests contingut, i en les quals hem d’invertir bon temps són:

  1. Planifica la teva estratègia dels continguts

La forma idònia per a donar a conèixer la teva activitat és a través d’un blog, que atregui usuaris i sigui d’utilitat per a ells. Cal determinar els temes a tractar, com presentar-los (articles, vídeos, infografies, pas a pas, etc), cada quant temps… Sempre tenint en compte que el que escribes ha d’estar relacionat amb les *keywords i que ha de ser contingut de qualitat i, per descomptat, respondre a la intencionalitat de cerca de l’usuari.

  1. Paraules de cerca

Un dels punts imprescindibles per al posicionament  web en Google, és utilitzar les *keywords o paraules clau adequades, tingues en compte que aquestes estan basades en la intencionalitat de cerca dels usuaris. Si les tries correctament i les adeqües al teu contingut estratègicament, augmentaran les possibilitats que Google consideri rellevant el teu contingut. Les paraules claus cal introduir-les en la *metadescripción de la web, en el domini, en els títols, en les paraules en negreta…etc.

  1. Utilitzar enllaços

Els enllaços interns o externs són un dels factors que més influeixen per a posicionar en Google.

Generar links dins de la pàgina web per a optimitzar el trànsit dins de la mateixa també afavoreix el posicionament SEU. La idea és facilitar-li als usuaris la navegabilitat dins del teu lloc web, podent accedir als diferents nivells del mapa web de manera senzilla.

Els algorismes de la majoria de motors de cerca com Google o Bing es basen en els factors de SEO on-site i SEO off-site, el principal indicador de la qual són els links que l’apunten. És important tenir en compte també la longitud del link: com més llarg sigui l’enllaç o *url, major serà el grau de complexitat a l’hora de ser trobat pels motors de  cerca.

Finalment, és important destacar que la teva pàgina web ha d’actualitzar-se amb freqüència per a mantenir-la activa en els motors de cerca, així que, si necessites un manteniment regular del teu web o una millora en la teva SEU, contacta amb nosaltres per a més informació.

  1. Contingut de qualitat i actualitzat

Google sol premia les publicacions que contínuament s’estan actualitzant, perquè d’aquesta manera els usuaris percebran que en el teu web sempre hi ha informació nova, que són definitivament les que més atreuen a les persones que naveguen en Internet.

  1. Responsive

Avui dia la majoria de les persones accedeixen als motors de cerca a través dels seus dispositius mòbils. Per tant, has de modificar el teu web perquè pugui ser vista tant en equips d’escriptori, com a portàtils, tauletes i sobretot dispositius mòbils.

Google premia que els usuaris puguin accedir al teu web fàcilment i sense complicacions, des de qualsevol tipus de dispositiu.

Més informació

  • Quines són les característiques de les principals pàgines e-commerce espanyoles?
  • Beneficis de tenir un blog en la teva pàgina web
  • Encara que tu no estiguis en internet, la teva marca sí: La reputació en línia treballa per tu

Descubre más