Res millor que el Festival de la Cançó d’Eurovisió per a adonar-nos de com ha evolucionat la societat europea. Des d’aquests primers festivals amb pocs participants, en blanc i negre, es va convertir en tot un esdeveniment que movia masses. Més que res, és que no hi havia una altra cosa.
A mesura que va anar passant el temps, el festival es va anar reconvertint en una cosa més ‘casposa’, passat de moda, però encara amb una certa estirada.
Però l’arribada de les xarxes socials i la connexió dels influencers eurofans, han convertit al festival en tota una estirada mediàtica.
Més enllà de quin ha estat la cançó guanyadora, cal analitzar Eurovisió des d’un punt de vista de transmissió de marca. Quines són les seves fites? Màrqueting Ecommerce realitza un bon resum, del qual fem un petits *abstrat.
1.- S’ha convertit en tota una referència per al sector musical, aplicant les últimes tecnologies de producció i realització.
2.- Ha sabut adaptar-se al món digital: el de les apps, el de les xarxes socials, el del streaming. Twitter és la seva principal referència. Però amb Tiktok ha arribat a un acord de col·laboració i de influencer que li ha donat ales per a arribar al públic jove.
3.- Ha sabut ‘aliar-se’ amb alguns col·lectius afins. El festival un dels principals valors dels quals ha fet bandera és la lluita per la defensa dels drets del col·lectiu LGTBI.
4.- Xarxes socials, blogs, mitjans especialitzats… ha generat comunitat i la mateixa Eurovisió les afavoreix i potència, sent part clau en el seu èxit.
- Facebook: 1,8 milions de seguidors
- Instagram: 1,3 milions de seguidors
- Tiktok: 2,1 milions de seguidors
- Twitter: 685.000 seguidors
- Youtube: 5,4 milions de subscriptors
5.- Eurovisió ha sabut créixer per a explotar el seu potencial més enllà de les seves fronteres naturals. El festival ha incorporat a països com Austràlia, amb una gran legió de seguidors, ha portat una versió del seu festival als Estats Units.
a llançat nous formats de festival, com el Eurojunior o el Eurovision Choir per a grups vocals.
En aquesta línia, per primera vegada en 2023 el festival permetrà votar a espectadors de qualsevol part del món a través de la seva app.
Eurovisió continuarà creixent. S’ha adaptat perfectament a un món sense fronteres i multicultural. Aviat veurem més ‘franquícies’.