Impacta Group presenta les dades d’una enquesta sobre l’acceptació de la rebaixa dels productes carnis

L’1 de gener del 2023 entrava en vigor la rebaixa de l’IVA en alguns aliments bàsics. Des de les associacions càrnies es va insistir que la rebaixa de l’IVA havia de contemplar els productes carnis i els seus derivats. Impacta Group va proposar Anafric, associació càrnia espanyola, una iniciativa adreçada a la població espanyola, de la qual s’han presentat els primers resultats, coincidint amb la celebració de Meat Attraccion.

Es tracta d’una enquesta adreçada a la població espanyola que pregunta pel grau d’acord de la població espanyola a la rebaixa de l’IVA.

El resultat és contundent: el 58,6% de la població enquestada està dacord a rebaixar l’IVA a un 4%; el 40,3%, a més, és partidari d’eliminar totalment l’IVA i l’1,1% creu que cal deixar l’IVA com està. És a dir, el 98,9% de les persones que han respost a l’enquesta és partidària d’aplicar una rebaixa a l’IVA dels productes carnis o bé d’eliminar-lo completament.

La presentació de les dades de l’enquesta s’ha realitzat al Fòrum Meat Attraction, amb motiu de la celebració de la fira més important del sector. El workshop, titulat Comuni-carn: claus per a una comunicació efectiva per al sector carni, s’ha presentat com un debat d’idees sobre la comunicació al món carni davant els nous hàbits de consum.

Les dades les han presentat David Monfort, director d’estratègia operativa de l’agència Impacta Group, i la comunicadora Eli Carnicer.

“Aquest sector té fortaleses impressionants”, explica David Monfort. «Ocupa globalment la primera posició de l’espai europeu en exportacions i també té reptes: entendre que les idees que estan avançant amb la generació postmillennial donen joc per mantenir un to de comunicació molt interessant, perquè avui més que mai cal saber explicar-se a més de fer bé les coses».

L’enquesta deixa clara altres dades d’interès:

La majoria de les respostes rebudes corresponen a les comunitats de Catalunya, Madrid, Comunitat Valenciana i Aragó, seguint-los en participació Andalusia, Extremadura, Illes Balears, Regió de Múrcia, Castella i Léon, Castella-la Manxa, La Rioja, Navarra, Cantàbria, Galícia , Astúries, i País Basc.

L’enquesta també demana als participants sobre freqüència de consum d’aliments carnis a la setmana.

  • El 48,3% de la població consumeix 4 o 5 dies a la setmana
  • El 25,2% consumeix 7 dies a la setmana
  • El 20,35% consumeix 3 dies a la setmana
  • El 6% consumeix 1 o 2 dies a la setmana
  • El 0,2%, rarament consumeix o mai

Descubre más