Impacta Group ajuda Anafric a defesar la reducció de l’IVA en els productes carnis

Anafric és l’associació càrnia espanyola i des d’Impacta Group estem ajudant al seu posicionament en mitjans.

Más informació sobre la reducció de l’IVA.

Recentment Anafric ha estat en els mitjans reivindicant la baixada de l’IVA en el sector carni. Per això, des d’Impacta Group s’ha desenvolupat una campanya de comunicació que ha consistit a cridar l’atenció dels mitjans generalistes, sectorials, ràdios i televisions d’àmbit nacional.

L’associació posa en marxa una iniciativa destinada a la societat amb el propòsit ferm de recollir quina és la preocupació dels espanyols perquè la carn es consideri un aliment bonificat a la cistella de la compra amb una reducció de l’IVA al 4 %, com sol·licita el sector.

El Govern ja aplica des de l’1 de gener l’eliminació de l’IVA als articles alimentaris de primera necessitat, com ara ous, lactis o fruites. Olis i pastes alimentàries també van experimentar una rebaixa de l’IVA, del 10% al 5%. Aquesta solució del Govern s’adapta per combatre l’encariment de la cistella de la compra causada per la inflació i serà aplicable fins al 30 de juny del 2023.

PARTICIPAR EN L’ENQUESTA

En què consisteix l’enquesta

Aprofitant que el Govern ha aprovat al Consell de Ministres del 24 de gener la rebaixa, Anafric ha arrencat aquesta iniciativa, dirigida a la població, amb la qual es pretén captar l’opinió sobre la necessitat que s’apliqui també una rebaixa de l’IVA a el preu dels aliments bàsics, “com una mesura efectiva que suposi una veritable rebaixa substancial de la cistella de la compra”, explica José Friguls, president de l’associació.

L’enquesta, que estarà operativa durant 10 setmanes a la web www.anafric.es, formularà dues preguntes a la població:

1.- Amb quina freqüència es consumeix aliments carns a casa? On s’ofereixen diferents opcions:

  • 7 dies a la setmana
  • 4 o 5 dies a la setmana
  • 3 dies a la setmana
  • 1 o 2 dies a la setmana
  • Ocasionalment (1 o 2 cops al mes)
  • Rarament o mai

2.- En quin grau estaríeu d’acord que l’aplicació de la rebaixa de l’IVA de l’actual 10% al 4% en el preu dels aliments carnis seria una mesura efectiva per donar suport a l’economia de la població?

  • Totalment d’acord
  • Preferiria que l’IVA baixés al 0% en ser una de les necessitats essencials per a la majoria de la població
  • En desacord ja està ben fixat al 10% de l’IVA

“Aquesta enquesta no pretén ser un estudi científic. Volem captar l’opinió de la gent, simplement. I per això l’hem fet pública. Perquè el màxim de perfils de la societat espanyola es pot veure reflectit”.

Posicionament

Anafric va fixar el 2022, juntament amb el sector, la posició de reducció de l’IVA als productes carnis com la mesura més eficaç per suportar l’augment de la cistella.

A finals de desembre de 2022, l’associació càrnia va expressar el seu pesar per no haver estat inclòs el sector a la rebaixa de l’IVA al·ludint que “el sector reclama des de fa temps una rebaixa de l’IVA per a les carns, un aliment bàsic a la cistella de la compra i part de la dieta mediterrània” i considerant aquesta exclusió “un greuge comparatiu amb altres sectors”.

Des d’Anafric s’ha posat l’accent, en tot moment, que “el sector carni no només és la gran indústria, també el conforma el petit establiment de barri, que es veurà afectat”

Davant d’aquesta situació, Anafric va enviar una carta adreçada al president del Govern, Pedro Sánchez, exposant els motius pels quals calia incloure els productes carnis a la llista de reducció de l’IVA.

Vols saber més sobre com ajudem a impulsar el missatge de la teva organització o col·lectiu en la societat? A Impacta Group t’ajudem amb Comunicació Efectiva.

Descubre más