El Baròmetre de Patrocini Esportiu, elaborat per SPSG Consulting, un 35% de les marques patrocinadores afirmen que augmentaran en 2023 la seva inversió en drets de patrocini, i un 35% que mantindran el nivell d’inversió en relació amb l’any passat.
S’ha presentat la 15a Edició del Baròmetre de Patrocini Esportiu, un estudi que analitza el patrocini i les seves tendències des del punt de vista de les marques patrocinadores, les properties patrocinades, i de la demanda d’aficionats.
Addicionalment, l’estudi compta amb l’Índex SAI (Sponsorship Awareness Index) – analitzant les marques associades a diversos esports – i l’Índex PSAI (Property Sponsorship Association Index) – estudia les marques associades als importants properties del sector esportiu i grans esportistes del moment.
Segons el Baròmetre, aquestes són les marques amb major inversió en l’esport:
- Coca-Cola va ser en 2022 la marca amb major notorietat com a patrocinador en l’esport espanyol.
- Movistar i Santander, van anar per aquest ordre, les marques amb major interès.
- Unes altres de les marques patrocinadores són:
Red Bull, BBVA, Iberdola, Emirates, Heineken, Mahou i CaixaBank
- Santander, Emirates i Coca-Cola inverteixin més en l’esport rei, el futbol.
- Endesa, és l’empresa més associada al bàsquet i Movistar, al ciclisme.
Altres associacions rellevants són:
- Rafa Nadal: Nike i Kia
- Pau Gasol: Nike
- Marc Gasol: Nike
- Fernando Alonso: Renault i Santander
- Carlos Sainz Jr: Ferrari, Estrella Galícia i Santander.
- Marc Márquez: Repsol
- Carolina Marín: Nike i Toyota
- Carlos Alcaraz: Nike
- Alexia Putellas: Nike
- Reial Madrid: Adidas i Emirates
- FC Barcelona: Nike i Spotify (caient Rakuten a la posició 4)
- Atlètic de Madrid: Nike
Més informació en aquest enllaç.