Patrocini esportiu. Més inversió per a 2023

El Baròmetre de Patrocini Esportiu, elaborat per SPSG Consulting, un 35% de les marques patrocinadores afirmen que augmentaran en 2023 la seva inversió en drets de patrocini, i un 35% que mantindran el nivell d’inversió en relació amb l’any passat.

S’ha presentat la 15a Edició del Baròmetre de Patrocini Esportiu, un estudi que analitza el patrocini i les seves tendències des del punt de vista de les marques patrocinadores, les properties patrocinades, i de la demanda d’aficionats.

Addicionalment, l’estudi compta amb l’Índex SAI (Sponsorship Awareness Index) – analitzant les marques associades a diversos esports – i l’Índex PSAI (Property Sponsorship Association Index) – estudia les marques associades als importants properties del sector esportiu i grans esportistes del moment.

Segons el Baròmetre, aquestes són les marques amb major inversió en l’esport:

  • Coca-Cola va ser en 2022 la marca amb major notorietat com a patrocinador en l’esport espanyol.
  • Movistar i Santander, van anar per aquest ordre, les marques amb major interès.
  • Unes altres de les marques patrocinadores són:

Red Bull, BBVA, Iberdola, Emirates, Heineken, Mahou i CaixaBank

  •  Santander, Emirates i Coca-Cola inverteixin més en l’esport rei, el futbol. 
  • Endesa, és l’empresa més associada al bàsquet i Movistar, al ciclisme.

Altres associacions rellevants són:

  • Rafa Nadal: Nike i Kia
  • Pau Gasol: Nike
  • Marc Gasol: Nike
  • Fernando Alonso: Renault i Santander
  • Carlos Sainz Jr: Ferrari, Estrella Galícia i Santander.
  • Marc Márquez: Repsol
  • Carolina Marín: Nike i Toyota
  • Carlos Alcaraz: Nike
  • Alexia Putellas: Nike
  • Reial Madrid: Adidas i Emirates
  • FC Barcelona: Nike i Spotify (caient Rakuten a la posició 4)
  • Atlètic de Madrid: Nike

Més informació en aquest enllaç.

Descubre más