Març de 2022: fallada en twitter. Juliol de 2022: no funciona la xarxa social del microblogging. Agost de 2022: la xarxa social sofreix una caiguda general. I aquestes disfuncionalitats només al 2022. Per què Twitter deixa de funcionar? Bé, potser per molts trending topics i un aument inusual del flux de dades o per males connexions. Però en els últims mesos, la xarxa social d’ocellet ha estat en boca de tots per altres temes: Elon Musk.
El magnat, després d’un estiu indecís, finalment va decidir comprar Twitter per 44.000 milions d’euros i després de veure els números de la companyia, va decidir minorar a la meitat el nombre de treballadors. Prop de 4.000 treballadors s’han anat al carrer. “Respecte a la reducció dels treballadors de Twitter, desafortunadament no hi ha una altra opció quan l’empresa està perdent més de $4 milions per dia”, ha assegurat Elon Musk.
“Musk ha afirmat en diferents entrevistes que no vol guanyar diners amb Twitter, i que el que vol és una plataforma inclusiva i amb una veritable llibertat d’expressió, els cert és que la meitat dels 44.000 milions de dòlars pagats per Musk provenen d’inversors que voldran retorn d’una empresa que l’any passat va perdre 221 milions de dòlars i en 2020 altres 1.140 milions.
Segons alguns mitjans, Musk està comprant les xarxes socials per a aconseguir el que no va aconseguir Donald Trump: fer el que vulgui amb elles, convertir-les en una plataforma plena de les coses que li interessen, començant per les criptomonedes, un divertimento personal, un megàfon de les seves memorables empreses (les de SpaceX o Tesla).
Quins canvis planeja Musk per a Twitter:
Augmentar el preu del seu pla de subscripció Blue de 5 a 20 dòlars al mes i fer-lo obligatori per als usuaris verificats (tic blau).
- Desfer-se de la meitat dels empleats de la companyia, cosa que ja ha fet.
- Augmentar els 280 caràcters permesos fins ara en l’aplicació per a donar curs a les nostres opinions.
- Augmentar la durada dels vídeos que podem pujar.
- Que es pugui pagar amb criptomonedes.
- Pagar perquè l’usuari no vegi publicitat ni comptes tòxics
10 consells per a crear anuncis nadalencs en twitter
Quantes etiquetes calen utilitzar en xarxes socials per a ser efectius?