Facebook i Instagram són les dues xarxes socials favorites dels espanyols, però el nombre d’usuaris s’ha estancat en el cas de la primera, oscil·lant entre els 20 i els 22 milions en els últims sis anys, dada que contrasta amb el creixement que ha experimentat la xarxa social de fotografia des de 2015. La VII edició del ‘Estudi sobre l’ús de xarxes socials a Espanya’ indica que el nombre d’usuaris totals de Facebook a Espanya s’ha estancat en 22 milions, xifra que ja va registrar durant l’edició de 2015 de l’inform

DADES AMPLIADES EN AQUEST ENLLAÇ


Fotografia dels perfils espanyols en xarxes socials


La comunitat que més ha crescut ha estat Instagram, que ha passat de 7,4 milions de comptes a 2015 a 20 milions a 2020 (un 25% més sol durant l’últim any).

El 56% dels seus perfils es localitzen en les 50 ciutats espanyoles més poblades, i el fet que la majoria d’ells tinguin entre 18 i 39 anys la converteix en la xarxa social preferida dels ‘millennials’. Madrid, Granada, Barcelona, València o Santa Cruz de Tenerife són les urbs on es troba la major proporció d’usuaris.

29 milions d’espanyols ja usen de manera activa les xarxes socials i passen gairebé 2 hores al dia connectats a elles, com recull Hootsuite. En concret, accedeixen a elles a traves del telèfon mòbil, com reconeix el 98 per cent dels usuaris del país, segons l’informe Digital 2020.

La reina de les xarxes socials a Espanya és YouTube, usada per un 89 per cent dels espanyols, i seguida de prop per WhatsApp, amb un 86 per cent, i Facebook, amb un 79 per cent.

Què passa en el món. Quina xarxa s’utilitza en cada zona mundial