25 de novembre. Arriba el Divendres Negre. Black Friday i Ciber Monday enmig d’un panorama d’inflació

El panorama del Black Friday  està canviant en 2022. A mesura que augmenta la preocupació per la inflació, els consumidors han començat a comprar per a les festes de Nadal més aviat que mai, en un esforç per trobar estalvis i evitar possibles pujades de preus.

Així s’està anunciant als Estats Units, el país ‘inventor’ del Black Friday i del seu company menor, encara que no tant, el Ciber Monday.

Enguany, el divendres negre serà el 25 de novembre. Els detallistes nord-americans s’han posat en marxa i ja tenen ofertes de Black Friday des de principis d’octubre. I les rebaixes continuaran al llarg de novembre i fins a desembre, com explica en el Nou Herald on, a més, es pronostica que les ofertes seran més elevades que mai.

Fins i tot la premsa nord-americana aconsella què s’ha de comprar durant l’època d’ofertes:

  • Thanksgiving serà el dia per a comprar la majoria dels productes electrònics.
  • Black Friday oferirà els preus més baixos dels televisors.
  • En roba i articles esportius, els millors preus podran trobar-se el diumenge 27.
  • Els ordinadors portàtils siguin una ganga el Cyber Monday, segons la premsa.

Origen del Black Friday

Sabies que el dia de compres més famós en el món sencer no té res a veure amb les compres?

Al 1950, després de la festivitat d’Acció de Gràcies, anava a tenir lloc un partit de futbol americà entre l’exèrcit i la marina. La ciutat de Filadèlfia, que acollia la trobada, es va col·lapsar el divendres davant l’allau de persones que van arribar per a fer les seves compres de Nadal. Els policies no van poder prendre’s lliure la jornada de vespra del partit i arran d’aquesta allau es va denominar “Divendres Negre”.

Aquest és el punt d’inici. Les compres després d’Acció de Gràcies de cara al nadal va ser el brou de cultiu perfecte perquè el Black Friday hagi guanyat adeptes en tots els països.

Internet no ha fet més que fomentar aquest èxit. Cada any se superen les vendes en línia.

Per què ha arribat a Espanya?

Perquè a les botigues els convé -comencen a facturar abans pel període nadalenc- i als clients els beneficia -obtenen descomptes abans de Nadal-. Tots dos guanyen, igual que l’economia. Amazon ho va importar fa uns anys i avui està molt estès. Encara que altres mitjans apunten a Apple.

Descubre más